Nettleser ikke støttet

Hei! Denne nettsiden støtter ikke Internet Explorer.
Vi anbefaler at du oppdaterer nettleseren din til for eksempel Edge, Firefox eller Chrome.

Lukk

Slik lykkes bedriften med hjemmekontor

Seks tips til hvordan dine ansatte kan jobbe hjemmefra uten at det går utover produktiviteten og inntjeningen til bedriften

1. Unngå tapte samtaler og omsetning

Når mange ansatte jobber hjemmefra er det lett å miste kontrollen på hvem som skal svare på henvendelsene til enhver tid. Ubesvarte samtaler kan bety tapt omsetning, og derfor er det viktig å sørge for at de ansatte kan betjene telefoner fra hjemmekontoret, samtidig som du som sjef har verktøyet du trenger for å holde oversikt.

Med Phonero Bedriftsnett er det enkelt å fordele innkommende samtaler til flere ansatte. Du kan legge til så mange medlemmer i bedriftens telefonkøer som du vil, og du kan følge med på bemanningen via Phonero Bedriftsnett mobilapp eller via web-sentralbordet.

En annen unik fordel med Phonero Bedriftsnett er den innebygde Softphone-klienten i web-sentralbordet, som er tilgjengelig for alle ansatte med mobilabonnement og Bedriftsnett fra Phonero. Med Softphone kan man ringe og motta samtaler via datamaskinen. Kombinert med et godt headsett gjør det arbeidshverdagen både mer effektiv og komfortabel.

Les mer om Phonero Bedriftsnett her

Mangler du Phonero Bedriftsnett? Ta kontakt med oss for et uforpliktende tilbud

Mangler de ansatte riktig utstyr? I Phonero nettbutikk finner du headsett av høy kvalitet

2. Internett med nok kraft

I bedriftens lokaler har de ansatte som regel tilgang til høyhastighets internett, men det er dessverre ikke alltid tilfellet hjemmefra. Sikkerheten på hjemmenettet er ofte heller ikke helt hva det stilles krav til på arbeidsplassen og da kan det være greit å være klar over at mobilnettet til Telia gir helt opp til 350 Mbps nedlastningshastighet.

Med et mobilt bredbånd fra Phonero og en høykapasitets-router fra Netgear er de ansatte sikret tilgang til internett med høy hastighet og stabilitet. Velg mellom ett datakort på eksisterende abonnement eller ett mobilt bredbånd abonnement.

Les mer om Phonero mobilt bredbånd her

3. Fildeling i skyen og digitale møter

Microsoft Teams er et overlegent verktøy for fildeling og samhandling blant bedriftens ansatte. Med Teams kan du enkelt laste opp filene du jobber med og alltid ha de tilgjengelig uansett hvor du befinner deg. I tillegg er det enkelt for kolleger å jobbe i samme dokument, du kan se endringer kolleger utfører og enkelt reversere tilbake til tidligere versjoner av dokumentet ved behov.

Med Teams sikrer du også bedriftens ansatte tilgang til en av markedets beste løsninger for møter og videokonferanser, og med tjenesten Tale i Teams fra Phonero får de ansatte mulighet til å ringe ut og motta samtaler fra nasjonale og internasjonale telefonnummer via Teams.

Les mer om Microsoft Teams her

Les mer om Tale i Teams fra Phonero her

4. Telefonmøter på farten

Det enkleste er ofte det beste, og da er telefonmøte-tjenesten integrert i Phonero Bedriftsnett et veldig godt alternativ når flere skal snakke sammen samtidig. Telefonmøte fra Phonero er tilgjengelig både via web-sentralbordet og i Phonero Bedriftsnett mobillapp, er enkel å sette opp og lar deg følge med på status på alle innringere mens møtet foregår.

Les mer om telefonmøte i Phonero Bedriftsnett her

5. Nok mobildata

Ved hjemmekontor ser vi en økt bruk av mobildata. Mobilen brukes i enda større grad som ett arbeidsverktøy, og mye av bruken skjer over internett. Dette kan være telefonmøter, FaceTime anrop, videokonferanser, mail og vi ser også at flere deler internett med datamaskin og gjør mobilen sin om til en HotSpot for WiFi deling.

Det finnes mange måter den ansatte kan sikre seg nok mobildata på:

  1. Oppgradering av abonnement. Dette gjøres enklest av den ansatte i ditt Phonero app/web. Les mer her.
  2. Kjøp av ekstra datapakke. Les mer her.
  3. Kjøp av databoost. Les mer her.

6. Ikke glem det sosiale

En viktig trivselsfaktor på arbeidsplassen er det sosiale miljøet, og overgangen til hjemmekontor som primær arbeidsplass kan bli stor for mange. Når man ikke lenger treffer kollegene sine hver dag er det lett å føle seg isolert, og det kan også gå utover kreativiteten og engasjementet.

For å motvirke dette kan du invitere de ansatte til korte møter med jevne mellomrom, for eksempel annenhver dag. Bruk gjerne Microsoft Teams slik at de ansatte får anledning til å både se og høre hverandre. Hvis bedriften din ikke har tilgang til Teams så er telefonmøter i Phonero Bedriftsnett et godt alternativ. Sett gjerne opp et telefonmøte med utløpsdato langt frem i tid slik at de ansatte kan ringe inn med samme PIN-kode hver gang.

Les mer om telefonmøte i Phonero Bedriftsnett her

Følg oss på sosiale medier