Skal du på utenlandsreise?
Sommerferie: For mange den perfekte anledningen til å pakke kofferten og utforske nye destinasjoner. Uansett om det er solfylte strender, kulturelle skatter, eller pulserende storbyliv så tipper vi du har med mobiltelefonen som følgesvenn.
Vi får ofte mange spørsmål fra våre kunder om mobilbruk i utlandet. - Hva er nå igjen reglene - og hva gjelder der jeg skal reise? Vi har derfor samlet litt generell informasjon og noen smarte tips å ta med seg på reisen.
Roam Like Home i EU/EØS
Alle våre mobilabonnement har Roam Like Home som en del av sitt abonnement. Det vil si at du kan bruke mobilen akkurat som hjemme også når du er på reise i hele EU, EØS og Storbritannia – uten å betale noe ekstra.
Roam like home gjelder:
- Samtaler og meldinger i EU, EØS, og Storbritannia og hjem til Norge
- Databruk – også ekstra datapakker
- Alle mobilabonnement og Mobile Bredbånd
Gjelder i følgende land:
- Alle de 27 EU-medlemslandene: Belgia, Bulgaria, Danmark, Estland, Finland (inkl. Åland), Frankrike, Hellas, Irland, Italia, Kroatia, Kypros, Latvia, Litauen, Luxembourg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spania, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn og Østerrike.
- Storbritannia, Guadeloupe, La Réunion, Mayotte, Martinique, Fransk Guyana, Saint-Martin Asorene, Madeira og Kanariøyene.
- EFTA-landene: Island, Liechtenstein og Norge.
Regelverket gjelder ikke utenfor EØS, for eksempel ikke i Sveits, Monaco, San Marino, Andorra, Kanaløyene, Isle of Man, Nord Kypros og bruk på skip/satellitt.
Reise utenfor EU/EØS
Surfepakker med 1 og 5 GB
Vi tilbyr også Surfepakker i hele 89 land utenfor EU/EØS. Pakkene varer i syv dager og kan enkelt bestilles i Ditt Phonero appen med Vipps-betaling.
🔴 Les mer om Surfepakker i utlandet her.
Bonustips
Sperre for skip
Data på skip og satellitt regnes ikke som EU/EØS og er ikke inkludert i abonnementet (selv om du for eksempel reiser med ferje mellom Norge og Danmark).
For å unngå overraskelser på fakturaen anbefaler vi å aktivere tjenesten «Sperre data på skip/satellitt» på alle bedriftens abonnement. Dette kan alle gjøre selv i appen Ditt Phonero eller så kan administrator i bedriften gjøre dette på vegne av samtlige brukere i Din Bedrift. Denne kan spare dere for mye penger! Les mer om sperre for skip her.
PS. Ønsker du å ta større eierskap til hva bedriften dekker av ansattes mobilbruk i utlandet så anbefaler vi at du tar en titt på vår nye tjeneste Kostnadsdeling.
Følg oss på sosiale medier