Nettleser ikke støttet

Hei! Denne nettsiden støtter ikke Internet Explorer.
Vi anbefaler at du oppdaterer nettleseren din til for eksempel Edge, Firefox eller Chrome.

Lukk

Seks Microsoft-integrasjoner som forenkler hverdagen

Flere kommunikasjonsløsninger som fungerer uavhengig av hverandre kan ofte medføre forstyrrelser og unødvendig stress i arbeidshverdagen. Her er seks funksjoner som sikrer at mobilabonnementet fra Phonero fungerer sømløst med Microsoft.

1: Bruk tilgjengelighetsstatus når du er opptatt

Med tilgjengelighetsstatus kan de som ringer deg bli fortalt at du er opptatt og når du er ledig igjen dersom du for eksempel har et møte. Du kan også viderekoble samtaler til et annet telefonnummer eller en køgruppe, eller til og med gi de som ringer deg valget om å forsøke å nå deg, bli koblet til personsvar eller en kollega.

Tilgjengelighetsstatusen kan kobles mot kalenderen, enten via en integrasjon mot Exchange eller via hvilken som helst annen kalender på mobilen din via Phonero Bedriftsnett mobilapp. Les mer om tilgjengelighet i mobilappen

2: Vis Teams-status og kalender i sentralbordet

Alle som bruker sentralbordet fra Phonero til å behandle og sette over samtaler bør vite om kolleger er ledige eller oppttatt. Med kalenderintegrasjon mot Exchange og statusintegrasjon mot Teams vises også Teams-status og kalenderhendelser i sentralbordet. Kalenderhendelser vises to uker fremover i tid, og bedriften kan velge om emnefelt og lokasjon også skal være synlig.

Det har aldri vært enklere å både finne riktig kollega og se om personen er ledig eller ikke på ett og samme sted.

3: Logg automatisk ut av køer når du har møter

Med kalenderintegrasjon mot Exchange og automatisk oppdatering av tilgjengelighetsstatus, kan man også velge å bli logget automatisk ut av alle bedriftens køer når man har et møte eller en annen hendelse i kalenderen. Du kan også bli logget inn igjen i køene automatisk, eller velge om du selv må logge deg inn igjen når møtet er ferdig.

4: Sørg for at bedriftskatalogen alltid er oppdatert

Med integrasjon mot Active Directory blir bedriftskatalogen i Phonero Bedriftsnett alltid oppdatert - uten at du trenger å løfte en finger. Stillingstitler, avdeling, navn, e-postadresse og andre detaljer lastes automatisk inn i Bedriftsnett direkte fra Microsoft AD. Det gjør det enda enklere å finne riktig kollega i sentralbordet og mobilappen fra Phonero.

5: Vis at du er opptatt i Teams når du er i en mobilsamtale

Med Phonero vises ikke bare Teams-statusen i sentralbordet og mobilappen, det er også mulig å vise mobilstatusen (ledig eller opptatt i samtale) i Teams, slik at man blir markert som rød og opptatt når man er opptatt i en mobilsamtale. Da unngår du at noen ringer til deg via Teams når du er opptatt i en mobilsamtale.

6: Ring og motta telefonsamtaler via Teams

Med Tale i Teams fra Phonero kan du både ringe og motta vanlige telefonsamtaler via Teams, slik at Teams blir et verktøy som er i stand til å kommunisere med hvem som helst når som helst. Alle som får Tale i Teams fra Phonero kan også bli en del av sentralbordet i Bedriftsnett, slik at det blir mulig å sette over samtaler til kolleger via Teams. Les mer om Tale i Teams.

Dette er bare noen av flere fordeler bedrifter kan oppnå med Phonero Bedriftsnett og integrasjoner mot Microsoft. Les mer om integrasjonene

Kom i gang med Microsoft-integrasjoner fra Phonero

Det er enkelt å komme i gang med integrasjonene. Integrasjonene kan du nemlig både aktivere og administrere helt selv. Alt du trenger er administratortilgang til Phonero Bedriftsnett og tilgang til bedriftens Microsoft Azure admin center.

  • Logg på https://bn.phonero.no
  • Åpne hovedmenyen øverst til venstre
  • Velg integrasjoner og klikk + for å legge til ny integrasjon

Følg oss på sosiale medier