Nettleser ikke støttet

Hei! Denne nettsiden støtter ikke Internet Explorer.
Vi anbefaler at du oppdaterer nettleseren din til for eksempel Edge, Firefox eller Chrome.

Lukk

Sammen om videreutvikling av en bærekraftig vri på mobilhandel

HMH har hatt mobilabonnement fra Phonero siden 2017 og har siden våren 2023 også kjøpt mobiltelefoner via tjenesten Smart Mobilkjøp, som lar bedrifter sette regler for hvor ofte ansatte kan kjøpe ny mobil og hvor mye de kan handle for.

Oppgaven med innkjøp av mobil overlates til de ansatte, som selv kan velge om de vil ha iPhone, Samsung eller noe annet samt farge og minnestørrelse.

Ansatte som ønsker en dyrere mobil enn det bedriften tillater kan betale mellomlegg direkte til Phonero. Dette gir kontroll på kostnader og valgfrihet som ansatte setter pris på, uten at det medfører ekstra arbeid internt i bedriften.

Nå videreutvikles tjenesten

Basert på erfaringer og tilbakemeldinger fra HMH videreutvikles nå Smart Mobilkjøp. Resultatet er en forbedret løsning som sikrer at alle mobiltelefoner alltid leveres med ferdig påsatt skjermbeskyttelse og med mobildeksel i esken.  Da reduseres antall skader og levetiden på mobiltelefonene forlenges, som er bra for både miljøet og regnskapet.

HMH har hatt mobilabonnement fra Phonero siden 2017 og har de siste seks månedene også kjøpt mobiltelefoner. Fra venstre: Borghild Løkke (Phonero), Rune Gammelsæter (HMH), Kristin Mossing Berntsen (HMH) og Juliane Gimre (Phonero)

Sparer mye administrativ tid

Rune Gammelsæter fra IT avdelingen i HMH forteller følgende

- Både vi på IT og våre ansatte er godt fornøyde med Smart Mobilkjøp fra Phonero siden vi tok i bruk tjenesten våren 2023. Vi sparer mye administrativ tid, nye mobil-modeller blir raskt tilgjengelig i portalen, og de ansatte får mobilen sendt direkte hjem. Vi får samlet opp bestillingene i en månedsfaktura og de ansatte er svært fornøyd med å vippse et mellomlegg om de bestiller mobil som er dyrere enn hva bedriften har definert som beløpsgrense. I tillegg har våre ansatte mulighet til å kjøpe brukte mobiler, noe vi synes er et godt bærekraftig tiltak.

Rune forteller videre

Vi har hatt en god dialog med Phonero hele veien og opplever at de er genuint interessert i tilbakemeldingene vi har kommet med. Siste forbedring som er lansert gjør at alle våre mobiler kommer med ferdig påsatt skjermbeskyttelse slik at vi unngår skader og kan bruke mobilene lenger.

Klare til å hjelpe flere med Smart Mobilkjøp

Juliane Gimre er ansvarlig for Smart Mobilkjøp på kundesenteret til Phonero. Hun forteller at Phonero er klare til å hjelpe flere bedrifter som ønsker en smartere og mer bærekraftig vri på kjøp av mobiltelefoner.

- Nå som vi har levert Smart Mobilkjøp til mange bedrifter over flere år, har vi også opparbeidet oss en god kompetanse på gode regelsett og smarte grep som bidrar til at ansatte beholder mobiltelefonene sine lenger. Vi er klare til å hjelpe alle bedrifter som ønsker det.

Juliane Gimre er ansvarlig for Smart Mobilkjøp på kundesenteret til Phonero

Følg oss på sosiale medier