Nettleser ikke støttet

Hei! Denne nettsiden støtter ikke Internet Explorer.
Vi anbefaler at du oppdaterer nettleseren din til for eksempel Edge, Firefox eller Chrome.

Lukk

Nå er det lett å ringe til Merkur

Avstanden mellom ansatte og kunder i Kongsberg-selskapet Merkur Regnskap kan nå måles i sekunder.

Vi har fått tilbake en automatisk sentralbordløsning som fungerer perfekt for oss. Med et fast telefonnummer og et enkelt tastevalg kommer kundene rett til den rådgiveren de søker.

Mats Arne Risnes
Systemansvarlig i Merkur Regnskap. 


Regnskapsbedriften teller 23 medarbeidere, har hovedkontor i Hvittingfoss og avdelinger på Kongsberg og i Svarstad. De forlot Phonero for noen år siden, men er nå tilbake etter å ha vært innom et par andre mobilselskaper i mellomtiden.

- Vi savnet Phoneros smidige sentralbordløsning. De to andre leverandørene kunne ikke tilby noe som fungerte like bra. Phonero gir oss full oversikt over hvem som forsøker å kontakte oss. Vi kan enkelt hente opp anrop i kø, og loggen gir oss oversikt over tapte anrop, sier Risnes.

 

Mange funksjoner

Sentralbordløsningen er integrert med Teams og Outlook-kalenderen. Det betyr at alle kan se hvem som er på jobb og om medarbeidere er i møte eller ledige. En app sørger for at alle ledere og ansatte har oversikt over privat mobilbruk.

- De som styrer lønnsinnberetning hos oss, har fått en lettere jobb med innrapportering og trekk. Og ansatte kan enkelt bestille større datapakker om de vil, sier han.

Merkur Regnskap kommer dessuten litt rimeligere ut etter overgangen til Phonero. Det er noe regnskapsfolk setter pris på.

- Phonero har ingen skjulte kostnader, så fakturaen inneholder ingen overraskelser. Vi har dermed full kontroll på telefoniutgiftene våre, sier Risnes.

Binder sammen

Med en arbeidsstokk fordelt på tre steder, er mobiltelefonen et viktig bindeledd. Et felles sentralbord med ett fast telefonnummer og internvalg gjør arbeidsdagen, kundekontakt og intern koordinering enklere. God oppfølgning fra Phonero har gjort implementeringen av ny telefoniløsning smertefri. 

- I overgangen sendte Phonero en medarbeider som sørget for at alt gikk smertefritt. Utfordringer som oppstod, ble raskt løst. Det var verdifullt for oss som ikke har spesiell kompetanse på dette feltet, sier Risnes.

 

Følg oss på sosiale medier