Julegave til de om trenger det aller mest
I en tid preget av økende utfordringer og økonomiske bekymringer, har vi valgt å sette solidaritet og samfunnsansvar i førersetet. Vi velger derfor å donere årets kundegave-budsjett til to veldedige formål som vi alle i bedriften har tatt ett sterkt eierskap til.
11,3% vokser opp i en familie som lever under fattigdomsgrensen i Norge. I antall utgjør dette 111 700 barn eller i gjennomsnitt to til tre elever i hvert klasserom.
(Tall fra 2022, Kilde: Bufdir).
Barnas stasjon hos Blå Kors jobber for at disse barna og deres familier ikke skal måtte streve og møte utfordringer alene. Dette gjør de via å arrangere fritidsaktiviteter, turer og felleskap som skaper glede, mestring, trygghet og tilhørighet for barn, foreldre og hele familien. De arbeider også målrettet for å sikre barn en god utvikling - og styrke foreldres omsorgskompetanse.
Vi har stor tillit til arbeidet som gjøres her – og velger derfor å gi et veldedig bidrag til Barnas Stasjon også denne julen.
Gjennom engasjerte ansatte har vi også hatt en tradisjon med «ensomt juletre» i resepsjonen vår. Under dette treet kjøper og samler ansatte inn gaver som går direkte til brukere tilknyttet Barnas Stasjon.
Videre ser vi dessverre at matmangel og lange matkøer har blitt en realitet i samfunnet. Matsentralen og andre veldedige organisasjoner opplever at det rett og slett ikke er nok mat å gi til de som trenger det. Enkeltpersoner som tidligere har klart seg bra, står nå ovenfor store utfordringer.
Gjennom aksjonen «Sammen for byen» En mataksjoni regi av Fædrelandsvennen i Kristiansand har vi også valgt å gi ett veldedig bidrag til Matsentralen.
Også dette engasjementet har Phoneroansatte tatt stort eierskap til. Phonero har gjennom aksjonen «Sammen for byen» adoptert en av mange frysebokser som er plassert rundt i byens matbutikker. Disse fryseboksene fungerer som en innsamlingsstasjon der folk oppfordres til å legge fra seg frosne varer som deretter doneres til Matsentralen. Fryseboksene er det ansatte i Phonero som er ansvarlige for å tømme og frakte videre til Matsentralen.
Det er rørende å se det engasjementet som kommer fra både Phonero som bedrift og mine kollegaer. Jeg er stolt av å jobbe for en bedrift som gjør denne prioriteringen – og jeg håper våre kunder også ser hva de indirekte er med å bidrar til og støtter.
Emilie Kallhovd, markedsansvarlig i Phonero.
Følg oss på sosiale medier