Allkopi Netprint valgte Smart Mobilkjøp

Smart Mobilkjøp tillater ansatte å bestille jobbmobilen de alltid har ønsket seg, uten at bedriften mister kontroll.

22
6
2021
kl.
6:42 am

– Dette er helt klart en vinn-vinn-situasjon for alle parter. Vi tok i bruk Phonero Smart Mobilkjøp 1. januar 2021, og erfaringene våre er utelukkende positive, sier Peter Lund.

Han er IT-direktør i Allkopi Netprint, et fremoverlent og moderne trykkeri og mediehus som leverer alt innen design, trykk, dekor og profilering. De kan skilte med Norges største grafiske miljø, og 15 avdelinger spredt rundt omkring i landet.

Kundene spenner fra offentlig virksomhet og støtteorganisasjoner, til arkitekter, bevisste designere og privatpersoner. Våren 2021 gjorde Allkopi Netprint en stor jobb for Grønn Kontakt, som nylig skiftetnavn til Mer. Ladeselskapet fikk hjelp til omprofilering av 380 ladestasjoner i Norge, noe som innebar montering av svimlende 4 000 kvadratmeter folie!

Frihet til å velge selv

– Tempoet er alltid høyt i Allkopi Netprint. Også vi som jobber i IT-avdelingen må takle travle arbeidsdager. Da har vi verken tid eller mulighet til å håndtere ulike ønsker og preferanser fra 170 ansatte som skal ha ny jobbmobil. Den administrative jobben blir rett og slett for stor, sier Lund.  

– Samtidig er det jo slik at jobbmobilen betyr svært mye for veldig mange av oss, innrømmer han.

Mobilen følger oss ikke bare på jobben, men også privat. Derfor vil det alltid være ansatte i en bedrift som ønsker seg den beste og dyreste toppmodellen på markedet, med det siste innen kamerateknologi, skjerm og annen maskinvare, mens andre mener billig og brukervennlig er mer enn bra nok.

«Fornøyde medarbeidere er viktig for oss i Allkopi. Derfor har vi lenge hatt et ønske om å gi våre ansatte frihet til å velge jobbmobil selv, uten at organisasjonen blir påført merarbeid eller mister kontroll over kostnadene. Tjenesten Smart Mobilkjøp kom som sendt fra oven»

Peter Lund IT-direktør, Allkopi NetPrint

Forutsigbare kostnader

Med Smart Mobilkjøp fra Phonero har Allkopi Netprint nå tilgang til en helautomatisert løsning hvor jobben med å bestille inn nye mobiltelefoner og tilleggsutstyret som følger med, blir delegert til de ansatte. Løsningen lar Allkopi Netprint definere og håndheve et sett med felles regler og retningslinjer, som for eksempel hvor mye av kostnadene bedriften skal dekke selv.

– Vi gir hver enkelt medarbeider et årlig tilskudd på 4 000 kroner. Dersom den ansatte ønsker en dyrere mobil, kan hun eller han betale mellomlegget med kort eller Vipps direkte i Phoneros nettbutikk. Etter at vedkommende har utført kjøpet, får økonomiavdelingen i Allkopi Netprint tilsendt en spesifisert faktura på vår andel. Vi må med andre ord ikke betale inn pengene på forhånd. De står hele tiden trygt på egen bok, sier Lund.

Løsningen eliminerer tidkrevende, manuelt arbeid, både for IT- og lønnsavdelingen. Og kostnadene forblir forutsigbare.

Fornuftig og rettferdig

– Smart Mobilkjøp er blitt veldig godt mottatt blant våre ansatte. De opplever tjenesten som fornuftig og rettferdig. Her er det likt for absolutt alle, påpeker Lund.

Smart Mobilkjøp er også mer bærekraftig ved at tjenesten motiverer Allkopi Netprints ansatte til å ta godt vare på telefonene sine. Utsetter de å kjøpe telefon et år, har de 8 000 kroner å handle for neste år, og 12 000 kroner året etter det igjen.

– Med våre rabatterte priser hos Phonero kan de da gå til innkjøp av en skikkelig fin mobiltelefon uten å måtte punge ut med noe som helst fra egen lomme, og det tror jeg er en gulrot for mange, sier Lund.

Fornøyde ansatte

Sånt gleder Simen Wik Storsveen, produktansvarlig i Phonero. Han kan fortelle at Smart Mobilkjøp har fått svært gode mottagelser i bedriftsmarkedet, hvor tjenesten er tilgjengelig for både små og store bedrifter med mobilabonnement hos Phonero.

«Hensikten med Smart Mobilkjøp er å sikre kundene våre forutsigbare, økonomiske rammer, en mer effektiv bestillingsrutine for mobiltelefoner og frihet som de ansatte setter pris på. Det får vi nå flere tilbakemeldinger på at vi har lykkes med»

Simen Wik Storsveen Produktansvarlig, Phonero

Vil du vite mer?
Les mer og ta kontakt for et uforpliktende tilbud