Nettleser ikke støttet

Hei! Denne nettsiden støtter ikke Internet Explorer.
Vi anbefaler at du oppdaterer nettleseren din til for eksempel Edge, Firefox eller Chrome.

Lukk

Vilkår for tjenesten Phonero Sky

Gjeldende fra 15.02.2024

Phonero Sky er en tilleggstjeneste som gir bedriftens Brukere tilnærmet ubegrenset skylagring og backup av dokumenter, bilder og video via underleverandøren Jottacloud som benytter servere lokalisert i Norge og er underlagt personopplysningsloven i Norge.

2.1 Bestilling og aktivering

Tjenesten bestilles av Kunden gjennom inngåelse av denne avtalen og legges til som en tilleggstjeneste til Brukernes mobilabonnement. Kunden plikter å gjøre disse brukervilkårene kjent for Brukere under avtalen.

Tjenesten aktiveres av den enkelte Bruker i Phonero appen og registrerer sine kontaktopplysninger. Brukeren plikter å huske sitt passord og behandle dette konfidensielt, og er ansvarlig for enhver aktivitet som skjer under hans/hennes brukernavn.

2.2 Bruk og kostnader

Tjenesten kan kun benyttes av Brukeren personlig og til normal bruk. Dersom Bruker lagrer så store datamengder at det klart går utover det som kan regnes som normal bruk til private formål, kan Phonero avslutte Tjenesten. I et slikt tilfelle vil Phonero først kontakte Bruker og avklare faktum og forsøke å finne en løsning.

Som en del av driftsrutinene forbeholder Phonero seg retten til å gjennomføre virussjekker, overvåke sine systemer for å identifisere overdrevent forbruk av lagrings- eller nettverksressurser, samt å iverksette tekniske og andre tiltak som anses nødvendig, herunder blokkere for at enkelte filer blir lastet opp.

Kostnadene for tjenesten dekker ikke datakostnader forbundet med opplasting.

2.3 Opphør

Dersom mobilabonnementet som tjenesten er knyttet til opphører, opphører også Phonero Sky tilknyttet til det opphørte mobilabonnementet. Tjenesten opphører for samtlige Brukere dersom Kundens avtale med Phonero i sin helhet opphører, uansett årsak.

Tjenesten kan også avsluttes for den enkelte Bruker dersom Bruker selv sier opp sin brukerkonto i Phonero Sky, gjennom Phonero appen eller via Phonero kundeservice.

Når avtalen eller den enkelte brukerkonto sies opp eller opphører av andre årsaker, sperres tjenesten for ytterligere opplastning.  Brukeren får e-post med 30 dagers frist til å overføre lagrede filer til annet lagringssted før kontoen og alt innhold slettes, med mindre Brukeren og Jottacloud inngår privat avtale om videreføring av tjenesten.

Følg oss på sosiale medier