Data og MMS oppsett iPhone

Hvis du ikke kommer på nett eller kan sende/motta MMS bør du skru av og på telefonen og sjekke APN innstillingene.

  1. Gå til innstillinger og mobildata. Skru på mobildata og test på nytt.
  2. Gå til mobildatavalg. Hvis du er i utlandet må dataroaming skrus på for at du skal få tilgang til Internett via mobilnettverket.
  3. Velg mobildatanettverk. Sjekk innstillingene dine mot følgende liste.
Bildet tatt på en iPhone med iOS versjon 11.2.1. Menyvalgene på din telefon kan variere.
{ "settings": { "firstColumnBold": true, "alternatingRows": true, "tableWidth": 50 }, "rows": [ {"isHeaderRow": true, "columns": [ "Felt", "Verdi" ]}, {"columns": [ "Mobildata APN", "telia" ]}, {"columns": [ "Brukernavn", " " ]}, {"columns": [ "Brukernavn", " " ]}, {"columns": [ "Passord", " " ]}, {"columns": [ "MMS APN", "telia" ]}, {"columns": [ "brukernavn", " " ]}, {"columns": [ "passord", " " ]}, {"columns": [ "MMSC", "http://mm/" ]}, {"columns": [ "MMS Proxy", "212.169.066.004:8080" ]}, {"columns": [ "MMS Max Message Size", 1048576]}, {"columns": [ "MMS UA Prof URL", " " ]}, {"columns": [ "Delt Internet APN", "telia" ]}, {"columns": [ "Brukernavn", " " ]}, {"columns": [ "Passord", " " ]} ]}