Nettleser ikke støttet

Hei! Denne nettsiden støtter ikke Internet Explorer.
Vi anbefaler at du oppdaterer nettleseren din til for eksempel Edge, Firefox eller Chrome.

Lukk
Tilbake

Tofaktorautentisering i Bedriftsnett

Bruk tofaktorautentisering for å øke sikkerheten og redusere risikoen for innbrudd i Bedriftsnett

[fas fa-check] Fungerer som et ekstra lag med sikkerhet ved pålogging

[fas fa-check] Kode sendes via SMS, epost eller autentiseringsapplikasjon

[fas fa-check] Kan aktiveres for hele organisasjonen eller enkeltbrukere

Slik aktiverer du tofaktorautentisering via sentralbordet

For å benytte kode på epost må en gyldig epostadresse være registrert på brukeren din. Dette lagres i det øverste feltet e-post på samme side.

Når du har valgt kode på SMS, kode på epost eller autentiseringsapp aktiveres tofaktorautentisering. Dersom du velger autentiseringsapp vil du få opp en QR-kode du kan scanne for å konfigere ønsket autentiseringsapp, for eksempel Microsoft eller Google Authenticator.

Dersom du ikke konfigurerer en autentiseringsapp vil du bli bedt om å gjøre det neste gang du logger på sentralbordet.

Slik fungerer innlogging med tofaktorautentisering i sentralbordet

Gå til https://bn.phonero.no [fas fa-external-link-alt] for å logge på sentralbordet. Hvis du bruker Personlig Sentralbord fra Phonero, får du samme innloggingsprosedyre med tofaktorautentisering.

Kode via SMS eller epost

Med kode via SMS eller epost mottar du koden direkte til ditt mobilnummer eller din epostadresse. Så lenge du har lagret både mobilnummer og epostadresse på din konto, kan du alltid velge å motta ny kode og om den nye koden skal komme på SMS eller epost.

Etter at riktig brukernavn og passord er angitt i steg 1 kommer du til steg 2 hvor du må angi koden som du mottar på sms eller epost 3

Kode via autentiseringsapplikasjon

Med kode via app finner du alltid koden direkte i autentiseringsapplikasjonen din, for eksempel Google Authenticator eller Microsoft Authenticator. Når tofaktorautentisering via app er aktivert, kan du ikke velger å motta ny kode via SMS eller epost.

Etter at riktig brukernavn og passord er angitt i steg 1 kommer du til steg 2 hvor du må angi koden som du finner i autentiseringsappen 3

Tilbakestill autentiseringsapp

Dersom du skal bytte mobiltelefon eller ønsker å bytte autentiseringsapp for tofaktorautentisering, kan du tilbakestille autentiseringsappen via profilinnstillingene.

Du vil nå få mulighet til å konfigurere autentiseringsappen på nytt ved å scanne en ny QR kode via din profil eller neste gang du logger på sentralbordet.

Dersom du ikke har tilgang til å logge på sentralbordet, kan bedriftens administrator tilbakestille autentiseringsappen for deg. Les mer om administrasjon av sikkerhet for brukere.

Aktiver tofaktorautentisering for alle ansatte

Phonero kan aktivere påtvungen tofaktorautentisering for alle ansatte via SMS, epost eller autentiseringsapp. Ta kontakt med kundeservice hvis du vil aktivere dette for alle ansatte på tvers av hele bedriften.

Relevante artikler

[fas fa-angle-right] Les mer om brukernavn, passord og pålogging for Bedriftsnett

[fas fa-angle-right] Les mer om administrasjon av brukere i Phonero Bedriftsnett

[fas fa-angle-right] Se alle artikler for Phonero Bedriftsnett

Stikkord:

Følg oss på sosiale medier