Samtaletags

Med samtaletags kan bedriften enkelt karlegge hva samtalene inn til bedriften handler om, og på den måten skaffe seg verdifull innsikt i hva innringere er opptatt av. Ansatte kan tagge samtaler fra sentralbordet under og etter samtaler, for å beskrive hva samtalene handler om.

[fas fa-check] Få bedre oversikt over hvorfor personer ringer til bedriften din

[fas fa-check] Bruk innsikten til å se hvordan trender varierer over tid

[fas fa-check] Finn ut hvilken kompetanse bedriften bør satse på

Slik kommer du i gang med tags

En administrator må først opprette tags, som så blir tilgjengelige for ansatte når de besvarer køsamtaler.

  1. Logg på Phonero Bedriftsnett [fas fa-external-link-alt]
  2. Fra hovedmenyen [fas fa-bars] velg MBN Admin
  3. Under fanen annet velg samtaletags

Beskrivelsen blir synlig for de ansatte når de tagger samtaler. Køer begrenser tilgangen til en spesifik tag til enkelte køer, og statusen angir om en tag er aktiv eller deaktivert. Endringer blir synlige umiddelbart.

Bruk av tags

Når ansate får inn en køsamtale, vil de se at knappen legg til tags blir tilgjengelig i samtalevinduet. Det er også mulig å tagge køsamtaler fra hver ansatt sin personlige samtalelogg ved å trykke på [fas fa-tags]. Samtaletags kan kun legges til på samtaler som kommer inn via en kø, ikke på direktesamtaler til bedriftens ansatte eller på utgående samtaler.

Samtaletags som er lagt til vises i samtalevinduet. Hvis det ikke er plass nok til alle tags kan man trykke på ... for å få opp alle tags som er lagt til på samtalern.
Samtaletags-rapport

Her finner du samtaletags-rapporten

  1. Logg på Phonero Bedriftsnett [fas fa-external-link-alt]
  2. Fra hovedmenyen [fas fa-bars] velg statistikk [fas fa-signal]
  3. Under fanen rapporter velg samtaletags

Velg periode (fra dato til dato) og klokkeslett. Klokkeslett gjelder for alle dager i valgt periode. Rapporten kan filtreres på en, flere eller alle køer og samtaletag. Du kan for eksempel se alle samtaletags for en gitt kø, eller en samtaletag for alle køer.

Rapporten kan grupperes på:

  • Dag
    Viser to kolonner: dato og antall samtaler med valgt(e) samtaletags.
  • Ukedag
    Viser to kolonner: ukedag og antall samtaler med valgt(e) samtaletags.

  • Viser to kolonner: kø, og antall samtaler med valgt(e) samtaletags. Her listes kun de køene man har valgt under nedtrekksmenyen for Køer.
  • Samtaletags
    Viser to kolonner: samtaletag og antall samtaler med valgt(e) samtaletags. Her listes kun de samtletaggene man har valgt under nedtrekksmenyen for Samtaletags.
  • Samtale
    Viser to kolonner: Innringers nummer og tidspunkt for samtalen. Ved å filtrere på en gitt samtaletag kan man se hvilke innringere som har blitt tagget med akkurat den samtaletaggen innenfor valgt periode.
  • Samtaletags per dag
    Første kolonne viser dato. Her listes alle datoer i valgt periode. I tillegg har man en kolonne per samtaletag man har valgt i nedtrekksmenyen for samtaletags. Dette viser hvor mange av hver samtaletag som er benyttet per dag.

Ønsker du å ha rapporten lett tilgjengelig? Legg til oversikt over samtaletags på dashboardet, så har du alltid oversikt lett tilgjengelig

[fas fa-angle-right] Les mer om dashboard

Eksport til Excel og fast utsendelse

Trykk på eksportikonet [fas fa-file-export] for å eksportere rapporten til Excel.

Ønsker du å motta en fast utsendelse av rapporten du har laget? Trykk på epostsymbolet [far fa-envelope] for fast utsendelse. Velg om rapporten skal sendes daglig, ukentlig eller månedlig. «Periode» angir hvor mye historikk som hver rapport skal inneholde. Legg til e-postmottagere, gjør eventuelt andre justeringer og trykk «lagre».

[fas fa-angle-right] Les mer om fast rapportutsendelse

Relevante artikler

[fas fa-angle-right] Les mer om dashboard

[fas fa-angle-right] Les mer om wallboards

[fas fa-angle-right] Les mer om agentrapport

[fas fa-angle-right] Les mer om kørapport

[fas fa-angle-right] Les mer om detaljert agentrapport

[fas fa-angle-right] Les mer om detaljert kørapport

[fas fa-angle-right] Les mer om statistikkmåling

[fas fa-angle-right] Les mer om samtalelogg

[fas fa-angle-right] Les mer om samtaletags