Roller

Med roller kan man styre tilgangen til funksjonalitet i Phonero Bedriftsnett, du kan for eksempel gi en avdelingsleder tilgang til å logge kolleger av og på bedriftens køer.

[fas fa-check] Bestem hvem som skal ha tilgang til hva

[fas fa-check] Gi ansatte tilgang til flere funksjoner i Bedriftsnett

[fas fa-check] Legg til egne roller med eget oppsett, eller bruk en av standardrollene for administrator, avdelingsleder eller vanlig bruker.

Slik kommer du i gang

Tre roller inkluderes som standard, administrator, avdelingsledere og brukere. Administrator kan ved behov opprette nye roller og velge hvilke tilganger de forskjellige rollene gir.

Legge til og fjerne medlemmer fra roller
  1. Klikk på fanen roller
  2. Klikk på en rolle for å utvide den
  3. Klikk på medlemmer [fas fa-caret-down] for å gå til tilganger, som lar deg bestemme hva en egendefinert rolle gir tilgang til.
  4. Når du legger til et medlem flyttes medlemmet fra tidligere rolle over til ny rolle
  5. Klikk legg til rolle for å opprette en ny rolle, det er kun egendefinerte roller som kan styres på tilgangsnivå.
Redigere roller

Det er ikke mulig å redigere tilganger for standardrollene administrator, avdelingsledere og brukere. For å redigere tilganger må man legge til en ny rolle.

  • Klikk legg til rolle, skriv inn et navn og velg ønsket rolle som utgangspunkt. Klikk deretter legg til rolle [fas fa-user-check]
  • Klikk på rollen for å utvide medlemslisten
  • Klikk på medlemmer [fas fa-caret-down] og velg tilganger
  • Skru av og på tilgang til ønsket funksjonalitet [fas fa-toggle-on]
Relevante artikler

[fas fa-angle-right] Les mer om redigering av brukere i Bedriftsnett

[fas fa-angle-right] Se alle artikler for Phonero Bedriftsnett