Overgangen til Phonero

Har bedriften din akkurat signert avtale på telefonitjenester fra Phonero? Her forteller vi hva som skjer videre i bestillingsprosessen.

Velkommen
  1. Etter at informasjonen om din bedrift er registrert i våre systemer, vil den oppgitte kontaktpersonen motta en ordrebekreftelse samt innlogging til vår nettbutikk.
  2. Deretter vil det i løpet av kort tid sendes ut SIM-kort til adressen(e) som er oppgitt. Konvolutten SIM-kortet ligger i er merket med brukernavn, overføringsdato og klokkeslett.
  3. To dager før overføring vil alle bedriftens ansatte som skal overføres motta en SMS med informasjon om dato og klokkeslett for bytte av SIM- kort.
  4. På overføringsdatoen må du huske å ha med ditt nye SIM-kort da ditt gamle vil slutte å virke på det oppgitte klokkeslettet. Vi sender ut en SMS to timer i forkant for å minne deg på overføringen.
  5. På overføringstidspunktet slutter ditt gamle SIM-kort å virke, og ditt nye kort fra Phonero kan tas i bruk.
Slik tar du i bruk ditt nye SIM-kort:
  • Knekk ut riktig størrelse på SIM-kort
  • Sett SIM-kortet inn i SIM-kortluken
  • Skru på telefonen og følg brukerveiledningen
  • Tast inn PIN-kode
  • Du er på nett!

Smarte tips:

Dersom du bruker BankID på mobil må du opprette dette på nytt etter SIM-kort-bytte. Ny BankID på mobil opprettes fra nettbanken din og du må ha personlig kodebrikke tilgjengelig.

Dersom du har bestilt Mobilt Bredbånd, som skal erstatte tilsvarende abonnement tilknyttet tidligere leverandør, må du selv ta kontakt med leverandøren for å avslutte denne avtalen.

Lurer du på hvor SIM-kortet ditt er?

Posten leverer ut brevpost annenhver dag. Har du ikke mottatt SIM- kortet ditt dagen før overføringen, bør du ta kontakt med vårt kundesenter snarest for å få tilsendt nytt kort eller utsette overføringstidspunktet.

Etter overføring

Vi anbefaler å laste ned appen Ditt Phonero etter at du har tatt i bruk ditt nye SIM- kort fra Phonero. Her har du alltid oppdatert oversikt over abonnement, dataforbruk og PIN- og PUK-kode. Skulle du ha behov for ekstra data eller ønske om å endre abonnement kan du også gjøre dette fra Ditt Phonero. Appen er gratis og tilgjengelig både som mobilapp og i nettleser.

Last ned Ditt Phonero her

Er du administrator for bedriften?

Da burde du sjekke ut Din Bedrift. Her får du kontroll over hele bedriften sine abonnement på ett og samme sted. Du kan også opprette nye abonnement helt selv på bare noen få minutter.

Logg inn i Din Bedrift her